25 april 2014

Beebapalooba!


Två saker, jag har skaffat nya ridbyxor, gryyyymt gilla på det! Jeansimiterade, som jag har svårt för förut, men dessa föll mig direkt i smaken och satt jävligt nice om baken. Hehe rimmar'n.

Unt sen, på väg hem från stallet, så träffade jag honom. The one and only. Den mytomspunne. Jag har bara sett honom ett ögonblick förut, i ögonvrån liksom. Men nu fick jag beskåda honom. Prata med honom. Eller ja, vem fan vet om det är en han. Det är en räv jag pratar om. Han (?) har hängt här runt knuten, skrämt både mig och hunden från vettet. Nu gick över vägen några hundra meter hemifrån, in på en stugtomt. Satte sig där, kollade på bilen, kliade sig lite, gick iväg, stannade och tittade på mig :) Fiiiin stor räv, men verkligen inte skygg. Körde in bredvid stugan och stängde av bilen och snackade lite med han, han chillade lite bara. Han ska bli min kompis nu, tänkte tämja honom. Men vad ska han heta? Evert, Bertil, Göran eller nåt annat förslag? Det är ju värsta safarin att bo här, kanske ska tämja rådjuret också. Han var också fin, han kan få heta Gustaf. Japp, så får det bli, hejsvejs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar