25 april 2014

Det är väl så det börjar...

..att det blir typ 234259 inlägg om dagen första dagarna, sen dör det ut, eller?
Ja nä, jag krattade aldrig vid bärbuskarna, lagade mat istället... Drömmiga middagen i jävligt mycket lchf-anda. Hamburgare med bacon, cheddarost (mycket!), tomatskivor, STEKT LÖK (mumma som fan!), majonäs, steviaketchup ooooch sen var det inge mer, men som sagt, drömmig!

Sedan for jag skitmätt till stallet, jag och Emma skulle visa halva ridvägen vi hittade igår, men istället blev den utökad och vi äventyrade ännu mer! En häst gick nästan omkull, vi alla blev piskade med kvistar och det kommer säkerligen ramla både barr, löv och kvistar ur kläderna i några dagar framöver. När vi kommit ut ur den tätaste delen där vi red så såg hästarna ut som fågelbon, eller fågelskrämmor... Ja nåt med mycket kvistar iaf! Men kuuuul var det iaf! Vi letade fram en gaaaaammal väg, typ en sån som fanns-för-säkert-200-år-sen-väg-som-är-den-äkta-orginal-vägen liksom. Nu var det en pilgrimsväg, som tydligen hette kärleksstigen! Och med sol, maaaassor av blåsippor, fina hästar och människor så hade jag inte kunnat kalla den för nåt annat än kärleksstig.


Jag kan dock inte sluta fundera på varför den kallas det. Käääääärleksstigen. Det var liksom en gammal trästocksbänk på ett ställe. Vad har hänt på den? Maybe some looooove har hänt på den bänken, vem vet?! Jaja, efter hästeriet blev det att assistera när Emma skulle slinga håret, och under tiden blev det bestämt att jag ska upp tidigt imorgon och vara vovvevakt, så, godnatt!

Instagramfilter is the shit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar