24 april 2014

Trädgårdsgöra

Ja, vår. Härliga tider, men ganska mycket jobb. Sommaren kommer ju inte av sig själv (eller gör den det?). Krattade ihop alla löv och all jäkla hundskit på gräsmattan för ett par veckor sen, nu tog jag tag i det och körde iväg det. Försöker även få fason på Najjas alla fynd. Hon går till en hopkrattad hög där det tidigare stod en hundgård. I den lilla högen finns diverse älgskånkar och ben. När hon tycker att en blir tråkig hämtar hon en ny, så gräsmattan påminner om en scen ur en disneyfilm... Gissa vilken? I filmen sjunger de: Aaaaaaaaaáiaaah, de ko mischiwawaaaa eaaaweo eeaaaao....... Japp det är introt ur Lejonkungen, gräsmattan påminner alltså om den läskiga elefantkyrkogården. Hehe.

Borstade också ur lite päls ur fröken och klippte klorna, välbehövligt! Det enda var att jag typ svettades ihjäl och nej jag klagar inte på värmen...
Just när vi gick ut genom dörren, så sprang vovven och spanade på nåt runt knuten. Hon stod och stirrade så jag smög dit och därifrån hoppade ett stort rådjur. Tror Najja tänkte valla den men hon tvekade när jag blev arg och stannade efter tio meter ;)
Nä, om man skulle ta och fara till stallet kanske, beror på vad mitt ridsällskap säger... :) Annars går jag nog fasen ut igen och krattar runt bärbuskarna istället, som jag ändå tror kommer bli uppätna av rådjuren innan jag hunnit fått nå bär...
Hakuna Matata!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar