5 maj 2014

Gäääääsp

MUMS
Helgen tog hårt, fastän den inte var såååå hektisk liksom. Blev ju kalas på fredagskvällen och jag hade såååå himla roligt, fastän vi bara var några stycken! Mådde dessutom bra dagen efter, kanoners! Lördagen igår kändes ju som en söndag såklart... Vi chillade heeela dagen, tog en liten paus i chilleriet för att rida hesten min och sedan for vi på bio! Såg Divergent. Bra film, tycker den dock var lite wannabe Hunger Games, men ändock bra och sevärd. :)
Idag då det var äkta söndag for Sara hem till sig och jag hängde med Ida hem till Marielle. Mysigt att umgås och bara ta det lugnt, gosa lite med Novalie och sånt!
Kom hem ganska sent och då blev det raka vägen till stallet. Först red Malin, Josefine och Ida. De skuttade några hinder och röjde på, superkul att titta på! Sedan red jag och Emma, som också tänkt skutta lite, men vi fastnade i lösgjordheten, tölten och lydnaden. Både jag och Ida blev lite Hitler på Emma, som fick till Mökkur så flott! Gamle gubben liksom :) Men alltså ,jisses vad man rider mer ordentligt bara man har en liten fjuttig inhängnad. Jag menar, nu när jag och Emma red, dååå kom man ihåg massor av övningar som vi (jag och Ida) jämt red på lektionerna på Dilletiden. Man red ju de övningarna av en anledning liksom... Mer finlir åt folket!
Men ja, helgen tog hårt och jag har förkylningen i kroppen. Tre dagar på dagis och bacillerna anfaller liksom... Imorgon vill jag sova läääänge. Blir säkerligen inringd på jobb bara därför. Det är ju bra, såklart. Men förkyld med skrikiga barn? Njaaaa ;) Men det skiter man väl i!

Nu har jag legat här i sängen ett tag, försökt fördriva tiden tills att karlsloken skulle komma hem. Tänkte vi skulle titta ett avsnitt på Vikings, som vi börjat följa. Men snart ger jag upp och tar och kramar om pälsbollen och tar och snarkar istället, i brist på annat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar