15 maj 2014

Tjompalompa!

Man glömmer visst vad man gör om dagarna... Har liksom ingen aning om vad jag gjorde i måndags? Eller jo, jag klippte och färgade håret på morgonen. Marcus var hemma och var sjuk och jag hängde med Ida, tror jag... Tisdagen däremot var fullspäckad. Jobbade i Hackås till två och åkte direkt till Lit, för att vara moraliskt stöd för Sara som skulle fara till Dille för att tävla. Allt gck bra tycker jag, både Saras köra-hästtransport-med-häst.i-transporten-premiär och själva tävlingen. Hennes underbara Elvis var kanske liiiite ofokuserad och hade inte riktigt koll på sig själv, men man ska ju bara se det som träning och det var det Sara gjorde också, hon var nöjd! :)  Kul att fara iväg på lite tävling och kolla in lite folk liksom. Jag hade ju tänkt vara med på den tävlingen jag med, men struntade i det. Kände inte att vi var redo, men visst blir man lite sugen. Får se om det blir någon tävling i sommar istället :) Efter tävlingen och allt så for vi till stan och käkade, götta!

Träffade några kompisar på vägen både till
och från Dille. Tuffa ju, haha!


Onsdagen har jag faktiskt också koll på, det var ju bara igår (jag är lite lagomt dagvill så där...), haha! Jag hängde med Ida som följde med mig till stan. Jag skulle till sjukgymnasten och hon skulle köpa dojjor till hästen. Blev såklart en sväng på Hööks också.. haha! Tillbaka i Oviken så tog vi tag i något vi sagt länge att v ska göra - dela Andis man! Superfin blev han, med låååååång fin man på båda sidor! Efter det så red vi en sväng på ridplanen. Jobbade lite galoppfattningar med Fridisen, samt att vänta på hjälperna och inte vara lat häst och springa ifrån det som blir jobbigt... Och så var ju typ den dagen slut!
Idag känner jag mig lite slö... Men behöver verkligen städa huset. Får superfint, massa trevligt besök i helgen, längtar!  Men för det är lusten för att städa borta. Marcus jobba till typ sex och åker på nästa jobb som börjar sju. Lika har han imorgon och då jobbar även jag till halv sex. Så nä, jag tror våra gäster får städa istället ;) Jag är också bokad för jobb på måndag, och på tisdag kommer tandläkaren till hästisen. Men fck just, ja typ mitt i skrivandet av detta inlägg ett trevligt samtal. Det var från Åre kommun som vill ha in mig i resursen där också! De ville boka mig nu redan för imorgon men då är jag ju upptagen, det lät iaf som att det var behov där, så wihooo! :) Nu ska jag fortsätta slöa. Ska nog ut och träna vovven om en stund, det är kul! :) Tjompalompa på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar