26 maj 2014

Längesen igen, men vad gör det!

Har återigen haft några superhärliga dagar! I fredags åkte jag in till stan och hängde med Elena. Shoppade och träffade fina gamla klasskompisar. Fikade på Törners och gick i långklänning! Riktiga sommarfeelings var det verkligen! Elenas lillasyster skulle gå på bal, så vi fick se många fina studenter, speciellt Anna då, som var suuuuperfin i sin turkosa klänning! Elena och lilla Neela följde med till Oviken på fredagskvällen, då det nalkades kalas på lördagen! 

Men på dagen i lördags, så var vi i stallet då våra hästar skulle få en ny kompis. Hero - en shire/dölekorsning. Läääääskigt stor. Hero var jättesnäll på de andra, ville inte bråka, men våra hästar, de var nyfikna och alldeles för på så stackars Hero blev jättestressad och fick ingen rolig start i flocken. Nu har vi löst det så att gamle och trogne Mökkur går i egen hage med Hero. Hero går in på nätterna med något sällskap. Om ett par dagar ska vi flytta in ännu en häst till dem, en som är stabil i flocken. Sedan så gör vi så, pö om pö. Förhoppningsvis kan de snart gå tillsammans allihopa och förhoppningsvis tycker inte islänningarna att han är så himla spännande då längre. 
Men kvällen var härlig, lite för många glas vin men grymt sällskap. Pevny kom också, nykter, men hon kom! Jag känner mig liksom hel nu. Både Elena och Pevny är här! Elena sticker ju dock snart till Uppsala, men hon är iaf i Sverige och Pev är iaf kvar :) Söndagen var totalt lugn, jag var helt död, supertrött, typ inge bakis iaf! Vi körde hem Elena och Marcus jobbade på kvällen så jag låg i min ensamhet och kollade på film, skönt det med! Idag har jag sovit uuuut med Najja, tröttmössan. Sedan åkte vi till Ida och hängde med henne och Emma och alla vovvar. Vi har idag städat stallet, fixat större hage åt Mökkur och Hero, säkrat hagen från ikullfallande träd och sen tog jag en ridtur!

Har provat stångbett på Frida ett par gånger nu. Hon blir otroligt känslig och trevlig i munnen, men det känns så tråkigt att behöva betsla upp henne. För det behöver jag för att kunna kontrollera henne i högre fart än skritt, vilket känns så dumt. Men jag ska rida henne på det några gånger nu och kolla läget på henne med vanligt tredelat sen. Förhoppningsvis gör stången så att hon släpper lite i käften iaf :) Bara att traggla på! Det kändes så härligt idag, när vi töltade. För nu kan hon använda energin i kroppen åt att verkligen jobba istället för att försöka öka farten. Nä, nu ska jag vänta på att Ida hör av sig, vi har planerat att se nån film! Herrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar