17 maj 2014

Sol, vind och vatten..

..var den mest påhittiga rubriken jag kunde hitta på. Det är soligt ute, det blåser och tvättmaskinen är igång ;)
Jag tänkte börja dagen med att åka och rida, men jag har mycket annat att göra dag, plus att lusten inte riktigt var där. Och sedan insåg jag en sak, jag vill inte rida för att jag borde eller måste. Jag vill rida  för att det är härligt. Idag hade jag ingen lust och hästen dör inte för det. Det är onödigt att stressa upp sig över något som inte ens är nödvändigt att stressa upp sig över. Igårkväll for jag till stallet. Tänkte tömköra Frida, men när jag gick till hagen och skulle ta in henne, så sprang hon lååååångt ner i hagen, hagkompisarna var ju utanför på ridtur. Struntade i det och mockade och fyllde lite hö istället. Passade på att träna vovven lite. De andra kom tillbaka från ridturen och jag tänkte ta in lilla Saela för natten. Men då, då kom en sån där liten impuls att göra något med henne istället. Hon fick borstas lite, beta lite och sedan gick jag till ridplanen med henne. Skickade bort henne från mig i grimskaftet så hon fick gå på en liten minvolt. Funkade helt okej för att vara första gången, iaf i ena varvet. Sedan släppte jag henne lös och tänkte få henne att springa lite. Men det var för mycket gräs och för lite förstånd för henne att förstå det där men drivning. Då fick Frida komma in också, som bara varit publik innan, och springa lite med lillan. Då blev det mer fart. Himla roligt att Frida gasade på självmant mot hindren som låg uppe, hon fick med sig Saela också på några skutt, hon brydde sig varken om bommar eller bildäck (hinderstöd;). Så himla duktig liten tjej.
Grejen med Saela är att hon är väldigt liten. Jag vill vänta med att börja inridningen, men samtidigt är hon så redo hon kan bli, i skallen. I juni fyller hon tre år. I sommar kommer jag göra sånt här med henne. Lära henne longering, stoppa bett i munnen osv. Följa med som handhäst kanske :) Räcker med en gång i veckan eller något, så sätter vi mer fart i höst istället :)
Första mötet med min tjej!
Idag då, då blir det städning! Marcus jobbar, men är ledig mellan 12-17 så då ska han få hjälpa mig. För ikväll får jag fiiiinbesök! Det blir grillning och förfest och sen blir det Holmen, hur grymt liksom! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar